Bloggvärldens alla innvånare är dåliga på att kommentera

Ja som rubriken lyder så är alla här i bloggvärlden hemskt dåliga på att kommentera. Trots att unika besökare ligger på minst 10 st varje dag och sidvisnignar på runt 50 så är det ALDRIG, någon som kommenterar. What's happening to this world?! Jag brukar köra med att jag ska kommentera minst 3 inlägg per dag. Och det gör jag, oftast mer till och med. Varför kan inte fler göra det?

Eller ännu bättre som jag gör då och då. Kommentera minst 1 grej på varje blogg man kommer in på som hör till inlägget, alltså en lite personlig kommentar/åsikt om just det inlägget, inte bara en fin blogg! kommentar och sen så drar man vidare och läser aldrig mer på den bloggen. Nu säger jag inte att jag inte uppskattar de kommentarerna. För det gör jag verkligen! Sätt er ribba och bestämm att man ska kommentera ett x antal inlägg per dag. Tänk även på att ni som itne har bloggar kan kommentera utan bloggadressen!


Och när min statistik ser ut som ovan och man bara får 15 kommentarer, som jag kommer ihåg att jag fick den dagen så undrar man. Är det bara 15 st av 257 som har något att säga? Bara 15... Det är inte mycket det är bara 6 % utav 100 % som kommenterar! Väldigt lite.

Peace out.
↳ 

ja riktigt tur (:

↳ 

den röda linjen visar hur många gånger din blogg visas .

den blå hur många personer som besökt den (en person kan ju besöka bloggen flera gånger)

↳ 

sv:

du kan ju aldrig ha fler unika besökare än sidvisningar. så asså dagen du fotade den där så visades din blogg 257 gånger (ser du på röda linjen) från kanske typ 230 olika datorer (ser du på blå linjen).

men du har fett många besökare :)

↳ 

sv: eller ja den blå registrerar antalet ip-adresser men du skrev att det var få som kommenterade och att om alla som läste skulle kommentera en gång per dag skulle de va 257 kommentarer... och det var de jag rättade hehe

(fan vad mkt kommentarer, har faktiskt matte...)


KOMMENTERA








KOM IHÅG MIG