Midsommar update

Foto: Beatrice Jakobsson / Redigerad av mig
 
Hej på er och glad midsommar! Här har det stått tomt sen vi var i Barcelona med skolan. Har varit en väldigt jobbig vår för mig upp och ner med ångest och tankar och tvivel hela tiden. Har ibland loggat in här och velat skriva något men har inte förmått mig. Just nu sitter jag hemma i sängen och väntar på att det ska bli ett spontant midsommarfirande med Mimi och Felicia med flera. Har kommit hem för att jobba och semestra sen till hösten bär det av till Stockholm igen. Något jag tänkte skriva lite om snart. Första året på Fotoskolan STHLM, så håll ut för det inlägget. Måste samla ihop några bilder i telefonen och så inför det.
 
Något jag har märkt nu i alla fall när jag skulle redigera denna bild till blogginlägget är att H E R R E G U D jag förstår inte hur jag NÅGONSIN sett något på min MacBook skärm förut. Vi har ju riktigt bra bildskärmar från Eizo som vi använder i skolan, och när jag började där upplevde jag ingen skillnad direkt. Alltså jag reagerade inte på att jag såg massa saker som jag inte såg på MacBooken dagen innan. Men nu ett halvår senare med ögonen klistrade i skärmen i typ 8 timmar per dag tittandes på bilder så känns det som jag tagit av mig mina glasögon (som jag inte har) när jag sätter mig vid den här lilla skrutten igen. Oj oj oj vad suddigt och otydligt och vad färgerna underpresterar. Använder samma gradients och grejer men dem beter sig helt olika haha. Tror min MacBook har ett litet magenta-cyan stick i tonerna. Det är inte mycket men för en blivande retuschör märks det mycket väl haha. 
Mammis ❤️
↳ 

Väntar på Pajala pizza och första året på fotoskolan ❣️❤️


KOMMENTERA








KOM IHÅG MIG