CS vs Elements!





AND CS WINS!
Jag vet att ni älskar mina illustrationer! Haha :D

När jag var hemma hos Erika förut så skulle jag även hjälpa min moster Petra att förstå sig på Photoshop Elements 8. Och ja... Jag rekommenderar inte att skaffa elements. CS verisionerna är så mycket bättre! För visserligen så fattade jag det mesta. Dock fattades massa grejer i som jag har i mitt cs under samma ställen. Oh noes. Det gick ju bra när jag skulle demonstrera ett photoshop recept på en av exempelbilderna i petras dator, när en av stegen inte finns? Usch Elements är jätte dumt. Jag har inga problem med att arbeta i CS verisionerna. Men elements, nej det förstår jag mig inte på. Inget vidare i alla fall. Satt och letade ett bra tag men gav tillslut upp och skrev ett inlägg på bloggen istället (Hemma hos Erika inlägget).

Känner mig lite allmänt flummig och skulle vilja överspamma hela bloggen med smileys. Men jag hoppar faktiskt över det. Därav fick bilden bli lite flummig. Haha :) Funderade först på att göra en pokemonphotoshop fight först... Typ sätta CS ikonen i Picachus ansikte... :}
↳ 

Det är för att elements är en billigare version av CS :) CS är den fullständiga versionen och är egentligen avsedd för professionell användning, medan elements är en amatörvänligare version där funktionerna är mer avskalade för att priset ska kunna vara rimligt för oss "Svenssons" ;) CS-program kostar ju över 10.000 kr, medan elements ligger på mellan 1-2 tror jag :)

↳ 

Håller verkligen med dig, photoshop är bäst :D

Själv har jag hela adobe master colletion CS5 : )

Adam
↳ 

Cs kostar inte över 10k kr.. :S



Det är gratis på TPB :)


KOMMENTERA








KOM IHÅG MIG