Dag 11 - Mitt arbete

Mitt arbete? Ja, jag jobbar ju inte så mitt arbete måste väl vara skolan. Jag går på högstadiet i klassen 7C en speciell klass. Vi... är inte riktigt som alla andra, haha. I början när vi fick våra klasslistor så trodde jag att jag skulle börja gråta. Bakom alla välkända namn på den listan såg jag bara kaos, kaos och ännumera kaos. Men vet ni? Jag hade nog inte fel någon stans dock blev det bara inte så allvarligt som vi trodde. Vi funkar riktigt bra tillsammans och jag älskar min klass, faktiskt.

Skolan är väl förövrigt som alla andra skolor. Vi går på vanliga hederliga lektioner. Ni vet, matte, engelska, svenska, kemi, fysik, biologi, teknik, SO, Bild, Musik, ja ni fattar. Inget speciellt där. Våran skola är väl inget av... Super välformad snygging skola direkt? Träbänkar fastborrade i väggen målade i rött, slitet pingisbord, skåp, stengolv, betognväggar, informationstavla. Ingen rullande informations TV eller soffor i rasthallarna som det finns på vissa andra skolor.

Vi får glädja oss åt våran Fritids gård som istället står öppen mellan typ kl 10 och 14? Där vi kan våra längre raster köpa en ostsmörgås, spela biljard, TV spel, kolla på Tyra Banks show (som går typ varje fredag innan lunch), sjunga singstar och ha trevligt i soffarna med alla kompisar.

På fritidsgården våran hederliga fot... eh? Uppbyggnad? Eller vad ska vi kalla det?

Vågar inte lägga upp klassfotot, det kan ju hända att någon av de som är med där slår ihjäl mig ;}
↳ 

Du får mig faktiskt att minnas tillbaka och sakna skoltiden lite :). Härligt när man trivs i klassen, du kommer nog sakna den tiden lite sen också :).

↳ 

hur är det sötis?

kram


KOMMENTERA








KOM IHÅG MIG