Yakari följde med oss hem



Yakari är hästen som jag hade på mitt ridläger på Nybygget. Jag hade honom förra året också och önskade att få honom igen. Dock blev det inte så och jag fick Buster till en början. Vilket inte alls kändes bra eftersom han står på min ridskola och vi brukar inte funka jätte bra ihop.

Åsa (som tillsammans med Staffan, äger och håller i Nybygget och dess verksamhet) ringde därför tjejen som planerat skulle hämta Yakari den veckan jag var där på ridläger, för hon skulle köpa honom. När jag fick reda på att Yakari skulle köpas blev jag väldigt ledsen eftersom det skulle innebära att jag inte skulle få träffa underbaringen igen.

Men i alla fall efter att jag fick reda på det där med Yakari, hade Åsa ringt till tjejen och frågat i fall det var okej att jag hade honom den här veckan och hon kunde hämta honom sen. Det var okej så Åsa pratade med mig igen: "Jo jag ringde Ami och hon sa att det var okej att du hade honom så hämtar hon honom efter veckans slut."

Då blev jag genast glad av 2 anledningar:
1. Jag skulle få ha Yakari under ridlägret
2. Ami bor i Karlskoga så jag skulle säkert ha möjlighet att få träffa Yakari

Och det blev ju bara bättre, en kväll ringde pappa och berättade att Yakari skulle åka med oss hem,
jag trodde inte på honom eftersom att jag visste att Ami skulle hämta honom. Men efter att både min mamma, bror och pappa sa att vi skulle åka hem Yakari så visade det sig ju att det var sant och Ami skulle åka med dem och hämta mig och Yakari. Dessutom så bestämde hon att jag fick åka till henne och rida med henne ibland hemma. Även om jag inte rider Yakari så är jag överlycklig! ♥

Det är alltså det jag ska göra idag. Åka och rida med Ami och träffa Yakari. Samt den hästen jag ska rida!

Hoppas ni orkade läsa!
↳ 

Å vad kuul! :D



Svar: Hehe det förstår jag, hon är helt skön ;)

↳ 

Sv; okej, jag har en Nikon d3100 också egentligen, men den ska vara på lagning i 1 och en halv månad så då fick jag låna en canon EOS 600D...Trodde också att jag ville ha en sån skärm...men den är inte ett dugg rolig! Skulle vilja bryta av den och kasta bort den ^^

↳ 

Jätte fin blogg! :)

Lust att följas via bloglovin?

↳ 

roligt att få rida Y på lägret:D

hon är så fin:D, det är väl en hon? ;D



SV; tackar;D

följa varandra på bloglovin:D?

↳ 

Svar Å tack så mycket! Tycker jag också :) Det är min mormor som sytt den :)

↳ 

Vad fin blogg! (:

↳ 

SV; haha oki;D



följa varandra på bloglovin:D?


KOMMENTERA








KOM IHÅG MIG