Piet Mondrian tolkningsbild med engelskkonfekt

Jag skrev ju för ett tag sedan om ett fotoprojekt jag hade. Jag skulle tolka en konstnär och bara använda färgerna utav engelsk konfekt. Det var en bilduppgift jag fick på bild & form lektionerna på Kulturskolan. Nu är den för ungefär en vecka tillbaka uppsatt i konsthallen på våran utställning. Och resultatet ser ni ju här uppe. Efter massa veckors framsjuktning och olika idéer så blev det så här. Tolka Piet Mondrians målningar rakt i ansiktet på Weronika. Först var ju tanken på ett självporträtt som typ Mimmi Pigg från Walt Disney. Men detta blev mycket roligare! Och jag var dessutom helt själv om att tolka Mondrian.

↳ 

jag laddar upp mina i 700 eller 800 px! :)

men laddar du upp större så gör det inget, tror inte bilden kommer bli suddig! :)

↳ 

sv: jaha, jag märker ingen sillnad! ;) men 747, har jag! :)

↳ 

sv: vad roligt :D!



men om jag skulle ändra sotrleken i ps till 747 och sen ladar jag upp den i 700 måste jag ändå dra ut den en liten bit! :P


KOMMENTERA








KOM IHÅG MIG