Stars, clouds and trees

 
Nu trotsar vi jantelagen och tillåter mig skrika ut med caps JAG ÄR SÅ HIMLA NÖJD MED DEN HÄR BILDEN. På den första januarikvällen gick jag och Joel ut och provade på det här med mörkerfoto för första gången. Har velat testa länge men läst att man helst inte ska ha några störande ljuskällor i närheten (gatulyktor, hus, bilar osv). Och nu i stugan mitt ute i skogen med små moln, stark måne och stjärnor så lyckades jag fota en av mina bästa foton jag fotat. Personlig favorit i alla fall. Speciellt eftersom min kamera har urkass brus- och mörkerhantering blev jag ännu mer glad.
↳ 

Snygg bild! Hur gjorde du när du skulle fotograferade den? :3

Svar: Tack så jättemycket!Använde mig utav stativ, riktade kameran mot molnen och månen jag ville fota, använde mig av trådutlösare för att inte göra några skakningar i kameran. Hade slutartiden på läget Bulb som innebär att du håller inne knappen så länge som du vill för att få slutartid. Så höll in knappen i 11 sekunder och släppte sen :)
Linnéa

↳ 

åh va fin! hur fotade du den? vad hade du för inställningar? :)

Svar: Tack! Bländare: f/4.0 Slutartid: 11s ISO-400 Använde mig utav stativ, riktade kameran mot molnen och månen jag ville fota, använde mig av trådutlösare för att inte göra några skakningar i kameran. Hade slutartiden på läget Bulb som innebär att du håller inne knappen så länge som du vill för att få slutartid. Så höll in knappen i 11 sekunder och släppte sen :)
Linnéa

↳ 

Du borde vara nöjd också, skitsnyggt!

Svar: Åh tack så mycket hörru! :')
Linnéa

Mamma
↳ 

ÅH vad fin den blev!!!! KRAAAAAAM hjärtat

↳ 

Superfin bild:D

Svar: Tack så jättemycket!
Linnéa

↳ 

Häftig!! :D

Svar: Tack och ja (måste få hålla med lite för det var verkligen häftigt och vackert den natten/kvällen)! :D
Linnéa


KOMMENTERA








KOM IHÅG MIG