Serietittande




Hola vänner! Meningen med den nya designen var ju att jag skulle börja blogga igen. Och jag är verkligen sugen på det och att komma igång med nya kameran men det är så mycket att hinna med och efter skolan så är det mörkt och trist att man inte tycker det är kul att gå ut på någon promenad med den :( Men ska antagligen försöka inviga den i helgen med lite nattfotografering på skolans sleepover wiiihoo! Så länge får ni stå ut med att jag har lite mobilbilder till och från. 

Atm så sitter jag i skolans fönster och slösurfar på youtube medan jag väntar på att tiden ska gå framåt. Busstiderna är skittaskiga innan klockan 15 så blir en del väntande ibland! Har åtminstone buffrat ett avsnitt av Criminal Minds så jag ska kolla på bussen, mys. Är heltseriegalen numera. Vad har ni för favoritserie? CM var den första jag började kolla på men nu har en hel del fler adderats till den listan av favoritserier hehe. 
↳ 

Hej din blogg och dina bilder är verkligen fina!
Jag har en fråga angående hur man får så att inläggs texten är längre bort från kanten? Jag har verkligen försökt men det går inte, jag tänkte att du vet när du själv har ett mellanrum.

Svar: Hej! Det var jätteknepigt för mig och minns knappt hur jag gjorde jag satt mest och glodde på stilmallen i en evighet. Men jag kodade från en gammal mall (inte någon av nya blogg.se's klara teman). Jag försökte sen följa Sannasrum's guide till hur man gör. Men det fungerade ändå inte så jag la in en width i entrybody som var mindre än content! Jag tog 700px eftersom min content är 800px. Detta gör dock så att alla mina bilder som är mindre än 800 breda dras ut och blir jättekonstiga. Men om du alltid fixar rätt storlek på bilderna blir det rätt!

(Min kodning är knappast någon korrekt superbra kodning men det funkade åtminstone)

Lycka till!
Linnéa

↳ 

sv: Vad kul! Du får hålla utkik längre fram :)

Svar: Det ska jag! :)
Linnéa


KOMMENTERA








KOM IHÅG MIG