En titt tillbaka i tiden



Igår på historielektionen var det dags för ett studiebesök på Örebro Slott. Inget mig emot, ä l s k a r gamla byggnader. Speciellt slott, fästningar, borgar och kloster. Tycker bara det är fascinerande byggnader och så mycket intressant historia bakom. Vi fick lära oss lite om makt, Gustav Vasa, slottets egen historia samt sitta i vad de tror var en av fängelsehålorna, höra om att det spökade (vilket gjorde mig ännu mer exalterad då jag är intressserad av energiminnen och andar). Idag ska vi på studiebesök i S:t Nicolaikyrkan och få höra mer om kyrkans makt. Alltså ja vi läser om makt just nu och makt i olika epoker.
Drömmen vore ju om man bara kunde åka på studieresor hela tiden och ha lektioner på studieresorna typ. Vill väldigt gärna åka till Vadstena kloster och Varbergs fästning här näst. Om inte annat kanske jag ska ställa på mamma att åka med mig på det någon helg.
↳ 

Så fina bilder!

Svar: Tack tack!!
Linnéa Olsson

↳ 

fina bilder :)

Svar: Tack! :)
Linnéa Olsson

Mammis <3
↳ 

Åh Vadstena statsvandring var sååååå bra närbild var där m jobbet 🍀

Svar: Jaaa precis vill åka dit!! Men till Varberg ocksååå
Linnéa Olsson


KOMMENTERA








KOM IHÅG MIG