Chocolate Chip Cookies

 
Tittade på The Great British Bake Off hela morgonen så blev jättesugen på att baka något och så har jag velat baka Tanya Burrs kakor någon gång, så det blev det. Och de var väl goda men egentligen gillar jag chocolatechip cookies med chokladsmet istället för vanlig vit/vanilj men av någon anledning struntar jag i det varje gång och gör chooclate chip cookies med vanlig smet och blir lite besviken varje gång för att de inte smakar likt Subways double chocolate chip kakor som är chokladsmet. Inte konstigt att jag blir besviken om jag jämför dem med en helt annan kaka haha!
Men de var jättegoda om man bortser från det och att jag föråt mig på kakdegen, egentligen åt jag inte ens mycket kakdeg men jag har blivit illamående av allt jag ätit hela dagen. Så jobbigt när det blir så! Så blev jag ännu mer illamående efter mamma och jag körde Pontus till hans kompis där han skulle lana för att jag tittade ner i instagram i några minuter i för många villa-kvarterssvängar. Blir så galet lätt åksjuk speciellt om det är varmt i bilen och där satt jag med full rumpvärme och matillamående :(
 
Här är receptvideon på kakorna i alla fall
 
 
↳ 

ååh, ser supergoda ut!!! :D

↳ 

Håller med kommentaren ovan, de ser galet goda ut! Var längesen jag gjorde kakor (smeten kom aldrig in i ugnen om jag säger så...) men man kanske skulle prova att verkligen grädda dom den här gången haha. Älskar bilderna!

Svar: Hahahaha <3 Känner igen mig så i det där. Den här gången blev det liiite smet över till och med efter kakorna hamnade på 2 plåtar eftersom de blir så jäklarns stora. Annars hade jag nog fått 3 plåtar med många mycket små. Jag ska nog ha kakao i min smet nästa gång också så jag blir nöjd någon gång. Tack Molly!
Linnéa Olsson

↳ 

Cookies är ju så gott :)

Svar: Ja verkligen :)
Linnéa Olsson

↳ 

Men muuums vad gott! Kakor är typ det bästa jag vet :P

Svar: Hahaha samma här! Kan få sådana extrema cravings efter det. Speciellt de från Subway :')
Linnéa Olsson

↳ 

Om P3 Dokumentär (du kan ta bort denna kommentar om du vill): Jag tror inte du kommer bli besviken på "affärerna" och "pengarna". Jag har lyssnat på alla utom typ 4, och vissa "affärer" är riktigt bra, faktiskt. Spionaffären Ströberg är ju utan tvekan den bästa dokumentären på hela P3 skulle jag säga. Om du itne har så många kvar kan jag annars rekommendera Den Fastspända Flickan & Narkotikalandet på P1 Dokumentär. Men låt dig inte luras av vad de handlar om, för de på P3 lyckas ju göra varenda rubrik spännande nästan.

↳ 

Så mumsigt :D

↳ 

Skulle nog passa mig då jag har en liten kärlek till att baka, och min familj har en liten kärlek till att äta det jag bakat. Skulle nog uppskattas här hemma, bra tips! :)

Svar: Ja det låter som det fungerar bra! Haha, samma här hemma men mamma försöker gömma kakorna för att hon inte ska råka se dem och äta upp dem :') Nu är kakorna slut i alla fall!
Linnéa Olsson

Mammis ❤️
↳ 

Kakan/kakorna och degen var grymt god!!!
Ben&Jerry Cookie Dough 😜😛


KOMMENTERA








KOM IHÅG MIG