"Vad är du sämst på?"

| 1 Hagaparken |  2 Första januari 2013 i stugan, mitt bästa landskaps/nattfoto någonsin | 3 Vid stugan igen |

"Vad är du sämst på?", den frågan fick jag av min fotolärare i måndags när jag skulle planera mina bilder inför vår nya fotouppgift och jag frågade vad jag skulle göra för att uppfylla målen. Och jag funderade lite, efter att han också nämnde att jag är mycket för att fota på nära håll, porträtt, detaljer osv. Så insåg jag snabbt att jag är sämst (inte värdelös men svagast i mitt fotograferande) på att fota landskap. Vilket är lite sorgligt eftersom jag älskar landskapsbilder. Jag älskar berg, moln, horisonter och allt sånt. Så jag ska kombinera mitt svagaste område med mitt starkaste område för nästa uppgift. Fota på ett sätt där man fångar landskapet men inkluderar min detalj - ett porträtt. Alltså där landskapet spelar stor roll och modellen sätter den där sista stämningsfulla touchen. Blev så inspirerad av Mollys senaste landskapsbilder (hon är fantastisk när det kommer till landskap) så tänker mig att jag ska hitta en sådan plats för att fota landskapsbilder, vi ska nämligen fota 3 st olika tillfällen så imorgon blir det landskap med modell och så får det bli enbart landskap någon dag. Wish me luck!
 
↳ 

Åh, tack och bock! Älskar bilderna i det här inlägget, du har lyckats få till en speciell känsla! Lycka till med bilderna, ska bli kul att se, låter som att det kan bli en riktigt bra kombination, det bästa av två världar liksom!:)

Svar: Åh tack! Det kommer nog ta ett tag innan jag blir såpass duktig som du på det området :') Tack för lyckoönskningarna! Kan avslöja att det gick åt pipsvängen men men, får försöka igen. Med en hel kamera denna gången. Hoppas på att få till de två världarna när min kamrat fått åka på rehab hos Nikon :)
Linnéa Olsson

↳ 

Även om det var landskapsbilder som öppnade upp" fotograferingen för mig, så är det också det som jag är allra sämst på idag tyvärr /:

Älskar dessa bilder!! Så himla fina!!

Svar: Visst! Jag har nog alltid varit mer av en detaljperson fast gärna i naturen. Kottar, frukter, växter och allt sånt :) Bullerdalen var det bästa jag visste (och kan fortfarande vara) om du vet vart det ligger. Men det är svårt att få till de där pangbilderna när det kommer till landskap :(
Tack!!
Linnéa Olsson

↳ 

Tycker verkligen om den andra blide och det låter som en riktigt rolig uppgift! Själv är jag på riktigt sämst på landskap, även de mest fantastiska landskapen blir tråkiga genom min kamera ^^

Svar: Åh ja jag med! Grät nästan av lycka när jag tog den bilden faktiskt. Synd att det är "död" nu liggandes i en trasig hårddisk tillsammans med massor av mina andra bästa bilder haha :(
Förstår precis vad du menar!
Linnéa Olsson

↳ 

Om det här är ditt sämsta så är du ju extremt duktig! Fast det vet jag ju redan egentligen ;)

Svar: Hahaha fina du Sanna :') Tack!
Linnéa Olsson

↳ 

Håller med, landskap är svårt, men kul! :)

Svar: Verkligen! :)
Linnéa Olsson

↳ 

Så fina bilder!

Svar: Tack!
Linnéa Olsson


KOMMENTERA








KOM IHÅG MIG