New in :: Lush ansiktsvård

 
Mamma var på jobbresa i Stockholm nu i veckan vilket var superbra då jag behövde köpa nytt Tea Tree vatten från Lush och den stora var slut på hemsidan när jag tänkte beställa. Dessutom behövde jag en ny rengöring men har inte vetat vad för märke jag ska satsa på, så jag tänkte prova den hyllade 9 to 5.
 
 

9 to 5 Rengöringslotion - 95kr/95g

Lush beskriver den på sin hemsida som en briljant rengöringscreme som lugnar känslig hy. Jag upplever inte att jag har väldigt känslig hy däremot har jag ganska mycket acne breakouts som gillar att få lite kärleksfull behandling av snälla produkter. Den innehåller mandelolja som lyfter upp smuts och orkidéolja som lugnar. Jag testade denna igårkväll och gillade den väldigt mycket! Jag använder den efter jag tagit bort sminket med min Garnier Micellar Cleansing water. Den har en neutral doft som faktiskt påminner väldigt mycket om en typisk lotion-doft. Vet dock aldrig hur man korrekt ska använda rengöringslotions? På flaskan står det att man ska massera in den i ansiktet och torka bort med fuktig tvättlapp eller bomullstuss men jag körde på att bara tvätta av med vatten. Hur har ni gjort? Skriv gärna en kommentar.  Köp här!
 
 

Tea Tree Water - 139kr/250g

Min favvo! Det är också tack vare mamma som jag upptäckte denna då hon var inne på Lush för första gången för några år sedan som hon köpte en liten Tea Tree Water och Grease Lightning till mig. Så när den lilla tog slut köpte jag själv en i stor storlek när jag var på Lush i Stockholm. Nu är den slut också så jag påbörjar min tredje flaska. Det är superbra för den har hållbarhet upp till 14 månader. På min står det att den är packad 21/7-15 och går ut 21/9-16. Den jag nyligen använt upp gick ut i oktober och den köpte jag i början på oktober förra året.
Tea Tree är en växt med antibakteriella, antiseptiska och svampdödande egenskaper. Vilket är dunderbra för acne. Först när jag fick den tyckte jag att den har en lite speciell skogs-doft. Och det har den ju för Tea Tree är en sorts barrträd/buske. Dessutom så är det enbärsvatten (som också bidrar till barrdoften) och grapefruitvatten i den. Men nu tycker jag den luktar jättefräscht och uppfriskande. Köp här!
↳ 

gillar också tea tree water :)

Svar: Ja den är ju fantastisk!
Linnéa Olsson

↳ 

Åh, vad finta bilder! Love it. Är sugen på att testa den sista produkten Tea Tree Water, den verkar spännande :)

Svar: Det är den verkligen! Har hört massa gott om de andra toner/ansiktsvatten de har också, men jag är så bekväm av mig att jag går på det jag gillar hela tiden haha :)
Linnéa Olsson


KOMMENTERA








KOM IHÅG MIG