Min "Go to makeup"

 
 

Basen & Kinderna

Min bas består av foundationen L'Oréal Infallible 24h Stay Fresh i färg 130 True Beige med Maybelline Fit Me Concealer i färg 15. Pudrar concealern med "Banana" från Anastasia Contour Kit och Maybelline Fit Me Puder färg 115 i resten av ansiktet. Contour med Anastasia Contour Kit. Grundar inför rougen med Elf Baked Blush "Pinktastic" för att få lite glow. Rouge "Berry Shimmer" från Wet'n'Wild som är oerhört pigmenterad och jättefarlig så jag bara duttar borsten i färgen och sen slår av nästan allt. Highlightar med "Champagne truffle" från Too Faced Chocolate Bar palette.
 
 

 

Ögon & Läppar

Målar brynen med Anastasia Dip Brow Pomade "Ash Brown". Ögonen målas med Too Faced Chocolate Bar palette, jag grundar med "White Chocolate" från fransraden upp till ögonbrynet. Från mitten av ögat till inre delen av ögat har jag "Champagne Truffle". En blanding av "Marzipan" och "Créme Brulee" från mitten till yttre delen. En blanding av "Salted Caramel" och "Milk Chocolate" genom the crease (haha hur beskriver man ögats alla delar på svenska?!). Denna look gör jag dock mer varm ibland genom att ha "Marzipan" över hela ögonlocket, "Salted Caramel" i crease och "Champagne Truffle" precis i inre hörnet. Sen salted caramel under nedre fransraden och "Semi Sweet" som en svag eyeliner från mitten på ögat till yttre delen med en liten vinge. Min mascara är L'Oréal Paris False Lash Telescopic.
På läpparna har jag Milani Color Statement Lipstick i färgen "25 Naturally Chic" som egentligen är lite mer rostfärgad än på bilden. Det beskrivs som en rosig nude på Milanis egen hemsida. Mitt favoritläppstift i alla fall!
↳ 

jävlar vad duktig!!!! själv blir alltid mitt bara klet typ.

Svar: Men åh tack!! haha nää tror jag inte :(
Linnéa Olsson

↳ 

Så fint!! :)

↳ 

himla fint!! :D Superfint läppstift!!

Svar: Tack!! Älskar verkligen läppstiftet :)
Linnéa Olsson

↳ 

Superfint!! :)

Svar: Tack! :)
Linnéa Olsson


KOMMENTERA








KOM IHÅG MIG