Halv-vegetarian

Nu ska jag faktist ta och bli halv vegetarian vissa saker kommer jag äta och vissa inte. Jag ska dra upp lite exempel här som fick mig att bestämma mig för att bli halv-vego.

Vi människor dödar GRISAR för att vi vill ha gelégodis... EGOISTISKT!

Har ni tänkt på att vi äter kött till i princip VARENDA måltid? Jo det gör vi faktist... Har ni tänkt på hur MYCKET kött som slängs, hur mycket djur som dödas i onödan? Väldigt mycket.. Vet ni hur plågsamt det kan vara på vissa slakterier och liknande för djuren? Många ställen..

Jag är faktist numera väldigt imot "Födas för att dö" eller i en utvecklad form "Födas och leva plågsamt eller inte för att dö och ätas".

Här ska ni få se lite NO NO things och Ok things i min diet ;)

 ♦ Kött från affären - man vet aldrig hur djuren hade det innan om det inte är ekologiskt kött.

♦ Häst kött - skulle aldrig komma på tal det är förbjudet upptill 110% ALDRIG ska jag stoppa det i munnen igen. (Nu säger jag inte att jag tar illa upp om ni äter häst kött det får ni göra men jag kommer ALDRIG göra det).

♦ Kyckling - Nej fy.. som sagt man vet aldrig hur de har haft det innan. Om inte det är eko...

♦ Gelé godis - Stackars grisar! Nej det ska vi undervika. Fast ibland kommer jag äta det.



♦ Donken och liknande - Egentligen så är det inte gott... Nej nu så får det bli side sallad eller sådant ;)



- Bortsett från det självklara



 ♦ Älg, rådjur, hjort o.s.v... - Vilda djur som har levt i skogen de har ätit vad de vill, gått hur de vill, gjort vad de vill. De har levt och mått bra så det känner jag att jag kan äta. Pappa jagar ju så där har vi en fördel.

♦ Ekologiskt kött - Det är som med de vilda. De har inte levt hemskt men det här underviker jag hellst om det är möjligt. De är ju ändå födda för att sedan ätas eler hur?

♦ Ägg och mjölk - Djuren mår inte dåligt av att vi tar deras ägg eller mjölk eller hur? Så det är för mig en självklarhet!


Just nu känner jag så här.. Jag kanske ångrar mig senare? Vi får se vad jag tycker om jag ändrar fattning.

↳ 

SV: Hah, nu är det redan försent ;) Men de som jobbar där e as snälla ;) och kaninerna där e supersöta och goa :D


KOMMENTERA








KOM IHÅG MIG