Ponnyer, ponnier, ponnysar?

Hahah, jag dör, vad konstigt egentligen... "ponny". Haha :}

Erika och jag var ju i stallet idag då Erika skulle rida Rocksette efter att hon varit halt. Som jag tror jag nämde i förra inlägget, haha minnesförlust. I alla fall, det var jätte mysigt, men jätte synd om mig och moster som inte fick rida idag. :( Har verkligen längtat! Men får vänta några dagar eller möjligtvis till januari någon gång. Det ska iaf bli under lovet!

När vi kom till stallet idag så stod alla hästar ute i hagen, så några hästar skulle senare tas in för att vara med på hopplektion för Ulrika som man kunde boka upp sig på för några veckor sen. När de skulle hämta Mc Roo ur hagen så blev det kalabalik. Det är ju sådan rang i hagen, så hästarna kommer alltid till stängslet för att komma in i viss ordning. Dock är det ju lite svårhanterat de gånger alla faktiskt inte ska in på en gång.

Så när Mecken nästan kommit ut och Sanna skulle stänga grinden så fick Hubbe spel
och sprang rakt ut, liten som han är han så slank han igenom den glipan som fattades för att grinden skulle vara stängd. Och Clabbe och Hubbe är trogna följeslagare, lilla fjordshettisen och en stor Clabbe (vilken ras vet jag inte), så Clabbe skulle ju ut han med. Så vill man inte ha en Clabbe som mejade ner än så var det nog bäst att flytta på sig. Så Clabbe och Hubbe ut på stallplanen. Som tur var stod vi ganska många i närheten. Så jag fick ta tag i Hubbe tillslut, dock var det inga problem eftersom Hubbe bara ville in. Så Clabbe och Hubbe fick gå in i sina boxar. Haha, Clabbe såg ytterst upprörd ut när han var påväg in. Som herregud ni kan ju inte stänga in mig i hagen! Galningar är de allihopa. ;}

Det såg jättefint ut när Erika red på Roxette sen! Synd bara att det är så dåligt ljus i ridhuset och jag inte har fått ordning på inställningarna för bästa möjliga bilder i ett ridhus. Men när jag filmade var det bättre. Roxette ville dock inte alls gallopera. Men Erika hade blivit tillsagd att inte pressa henne så de hoppade över det. Istället för att vara på och försöka hela tiden. Skritt och trav blev bra i alla fall!

1.  2. 3.

1. Fulsöta Chippen (endast för att han nästan ser ut som ett föl trots att han inte är det.) och massa söt ponnier i bakrunden!

2. Mecken (Mc Roo) ser liiiite trött ut.  Och han passar så bra i vinrött att jag dör lite, min söt ponny!

3. Kelsjuka Buster såklart. :}

KOMMENTERA








KOM IHÅG MIG