Fundering

Har begravt Edward nu :( Ska göra ett kors till honom någon dag. Usch jag ahtar när djur dör... R.i.p ♥



Jag stod på balkongen för någon dag sedan medans älskling duschade, och tittade på min granne när han tvättade bilen. Och hur noga han var med att hans lilla dotter inte skulle springa för nära med spaden hon lekte med, och inte gräva vid grannens häck. Då plötsligt började jag fundera över varför man existerar? Varför föddes vi?

Det vi gör om dagarna är att gå till skolan för att få utbildning, för att kunna få ett bra jobb, för att kunna tjäna pengar så man kan överleva och sedan ha lite fritid. Vad gör vi för nytta?

Som idag jag vaknade, åt frukost, läste mina kompisars bloggar, bloggade, gick ut en sväng, bloggade, städade lite, begravde en hamster, började göra det här inlägget, åt mat, fortsätter med inlägget, ska städa klart (kan ta lång tid), hitta på något kanske hoppa studsmatta, kela med hamstrarna, läsa, sova.
Nu är det visserligen sommarlov därför är det så slött. Men det är ju så det är?

Man föds, går i skolan i typ 12-15 år, får ett jobb, för att kunna köpa mat, kläder och saker, åker på semester.  Man gör ju egentligen inget? Går igenom livet, dör. Sedan när någon dött föds någon. Föds den för att försöka klara av det uppdrag som den innan misslyckades med. Men vi vet ju inte vad uppdraget är?

Egentligen, varför är vi födda? Vi är jordens intelligentaste och mest utvecklade varelse. Det känns som om det är meningen att man ska göra något. Men det vi gör är att förstöra planeten. Vi släpper ut giftiga utsläpp, skräpar ner, förstör, uppfinner saker som inte är miljövänliga. Och sedan bryr vi oss knappt. Vi lever livet och latar oss.

Varför har man pengar? Vissa får det så svårt när allt ska kosta, medan andra har det bra så pengarna nästan blir över. Som vi pratade om i skolan någon dag. Det var någon fotbolls stjärna. Han blir i princip betalad för att leva? Han tjänar pengar hela tiden.

Vissa startar krig. Varför? De är oense. Låt oss döda varandra. Hjälper det? Nej. Det blir oftast bara värre om ingen erkänner sig besegrad.

Var det meningen att vi skulle födas och bara vara? Vara livsnjutare när man inte jobbar eller sliter häcken av sig hemma när man ska städa och hålla på.

Min fundering, i min snart 13 åriga hjärna, varför föds vi, varför lever vi, varför dör man?

Vad tror ni? Comment


KOMMENTERA








KOM IHÅG MIG