Mitt hår.

Jag får ofta kommentarer om mitt hår. "Jag vill också ha självplatt år, vad fint ditt hår är" o.s.v. Men egentligen förutom att jag är glad över att det är platt så jag slipper ställa mig med värmespray och plattång varje morgon, så är det jätte svår friserat. Det är verkligen hemskt och jag har så dålig fantasi. Så jag är väldigt avundsjuk på andras hår med. Speciellt de med sådant hår som har naturligt asfint hår. JAg får alltid ställa mig och kamma fram min bena på morgonen. Har ganska låg bena, och de flesta kan inte fatta att jag kan ha det. Men jag känner mig jätte obekväm i rätt höga benor medan andra är grymt snygga i det.

Genom alla år har jag brytt mig olika om mitt hår, haft olika klippningar o.s.v. Men jag har alltid hållt mig till det blonda hållet. Tycker att jag ska vara blond. Dock är mitt hår jätte svårt att hålla blont och när jag väl slingat för mycket så går jag och avundas andras grymt fina blonda hår färger och svall.

Jag har haft både långt hår utan uppklippning, lugg, mittbena, sid bena, uppklippt, kort och medellångt. Just nu satsar jag på att få långt hår igen. Så nu har jag börjat bry mig mer om min hälsa på håret. Kan ni fatta att när jag var mindre borstade jag itne håret varje dag, ibland inte på mer än en vecka för jag tyckte det tog tid och var tråkigt. Och nu (fast det har svalnat av lite) har jag borstnings mani och borstar flera gånger om dagen. Allra värst var det i sommras då mitt hår trasslade sig jätte mycket och jag tålde det inte.

Sen nu till hösten hände det något och mitt hår trasslade sig inte lika mycket. Jag klippte mig och strax efter det började jag använda hårinpacking. Och efter att jag gjort det, så varje gång mitt hår var blött kändes det som om jag har balsam i det, trots att jag inte hade det. Kände man på håret, och sen på handen så var det inget balsam utan bara vatten. Men detta höll sig nu tills jag var i Teneriffa då mitt hår blev alldeles förstört av så mycket pool och saltvatten. Så nu behöver jag verkligen ta hand om det.

För tillfället sitter jag med hår inpackning och hoppas på att det ska repa sig lite.
För övrigt så använder jag hårinpackning flera gånger i veckan. Men det blev inte av i teneriffa då min hårinpacknings burk var inte med.


http://linnealujak.blogg.se/images/2010/082061_75381123.jpg



Använder mig av TRESemmé's hår inpackning.



En inte så gammal bild på mitt hår, relativt nytvättat. Där är det inte spikrakt.
Lättast att få rakt är att kamma det medan det är blött så torkar det rakt.
↳ 

Sv: Du är fin! :o <3


KOMMENTERA








KOM IHÅG MIG