Raindrops on my window

Igår var der jordens finaste sommarväder, jätte härligt och jag spenderade dagen på stranden med mina brudar. Idag ser det dock inte likadant ut. Små regndroppar mot fönsterrutan och grå himmel. Perfekt shoppingväder. Dock så är jag sparsam för tillfället. Jag sparar men vet inte till vad. Ett stativ fast jag har egentligen råd med det redan, ska bara få mamma att beställa hem. Sen ett objektiv, antagligen ett Sigma 70-300mm som jag lånat nu, fast skulle vilja ha med typ 18mm så man kan ha det objektivet på nästan jämt. Sen ett Nikkor f/1,8. Brännvidd vet jag dock inte. Samt en fjärris men då måste jag ju köpa extern. Så det är a lot of money!

Dessutom ska jag städa rummet, och rensa rut "säng området" för imorgon flyttar en ny säng in i mitt rum... Snyft. Min älskade säng jag vill inte byta ut den, även om jag vet att jag kanske börjar bli för stor för den på många sätt. Längden, utseendet och jag vill gärna ha en bredare säng än 70-90cm som jag har nu? Så det flyttar in en 120 säng här på lördag. Men vill inte lämna ifrån mig min gamla säng, det är trotsallt ett arvgods. Och min känslo kalla pappa ville slå sönder den, det ska vi bli två om. Helvete heller.

KOMMENTERA








KOM IHÅG MIG