Om mig

 
Ny text skriven 7 januari 2014 (hahaha ska vi göra detta datum till en tradition?):

Linnea heter jag som sagt var, född -97 och ska i skrivande stund om en dag börja min andra termin på gymnasiet. It-gymnasiet närmare bestämt, på It-design programmet som är Estetik & Media. Karaktärsämnena för programmet är Foto, Design, Mediaproduktion, Media & Samhälle, Estetisk kommunikation och även Film & Tv-produktion som vi inte börjat med ännu. Efter många om och men och säkert 5 olika skolor och program på min gymnasieansökan riktade jag in mig på fotograferandet. Sen vad det blir av det i framtiden är inte säkert, jag vill hinna med så mycket innan jag bara jobbar och blir en svensson svensson. Om jag ens tänker bli det.

Min fritid ängnar jag mycket åt ridning och att vistas i stallet, ännu mer att gosa ner mig i sängen och streckkolla på serier så mycket jag kan. Är helt besatt av Glee, Criminal Minds, Pretty Little Liars, Ravenswood, Storytellers och American Horror Story. Och flera serier står redan på kö för att få tittas på haha!

Sen ska vi inte glömma det jag i flera år nu har ängnat ALL THEM FEELS too men inte nämnt något nämnvärt på bloggen. Är hopplöst förälskad i den där killen känd för sitt lockiga hår och sångröst. Ja det är Harry Styles vi pratar om hahaha. Så detta pojkband vid namn One Direction får även en stor del av min lediga tid. Och i JUNI SKA JAG STÅ PÅ FRONT ROW I FRIENDS ARENA *skriker*

På fotofronten har jag haft ett mycket händelserikt 2013 och kan nu kalla mig för bröllopsfotograf. 3 fotade bröllop har jag i bagaget och det är en underbar upplevelse att få vara med och dokumentera en sådan dag. Och fotojobben jag fått möjlighet att genomföra i år har gett mig chansen att uppgradera mig. Nikon D610 här kommer jag! Min lilla bebis Nikon D3100 får gå i halvpension och serva som extra kamera och familjekamera from now on.

Det summerar mig nog rätt så bra, om ni inte vill läsa ännu mera detaljer men jag tror ni klarar er bra ändå haha!





 
 
 
 

Ny text skriven 7 januari 2013:

Jaha det här var väl lagom pinsamt att kolla tillbaka på! Har förändrats lite sedan 2011 som jag tror det är skrivet min förra text. Men för att uppdatera er lite så skriver jag en ny Om mig text.

Linnea Olsson heter jag fortfarande, född -97. Att jag är blond och allt det där behöver jag väl inte berätta ändå för tycker bilden talar ganska bra för det. Har skaffat mig 2 cm i längd så är nu mera ca 168 cm lång. Har fortfarande ganska torr humor. Tror jag ses som sympatisk och lider av empatibesvär då jag får medkänslor för allt och alla till den grad att jag nästan kan känna deras ångest haha! Har världens bästa pojkvän, Joel, som jag träffade genom fotograferingen och han är superduktig på foto och video. Här är hans hemsida!

Mina fritidssysslor har väl inte förändrats speciellt mycket. Jag rider fortfarande, spelar flöjt och fotar. Bildkurserna har jag dock lagt ner då jag tröttnade och mest satt av tiden utan att göra någonting. Och numera pendlar jag varannan till varfjärde helg till Joel i Stockholmstrakterna. Kämpar mig igenom sista tiden på högstadiet och ska antagligen söka IT-design linjen på IT-gymnasiet i Örebro eller Sam Beteendevetenskap på Möckelngymnasiet.
    Mina framtida yrken verkar ha skalats ner till fotograf, grafisk designer, psykolog eller veterinär.

Mitt fotograferande går framåt och jag har börjat göra fotojobb (vid intresse så är det bara att mejla via kontaktformuläret i menyn). Fotojobben jag gjort är lokalfotografering, 3 eventfotograferingar för Träningslagret i Karlskoga, produktfotografering för min morbrors webbutik och egna företag Gutzy Flyfishing med inriktning på fiske och sen diverse porträttfotograferingar.

Välkommen hit till min blogg!




 

 

Linnea Olsson heter jag född 1997. Jag är en blond (utseendemässigt, haha!) tjej som är ca 166 cm lång. Mina vänner beskriver mig ofta som galen. Jag kanske är lite galen ändå? ;) Haha, men alla är väl lite galna på något sätt till viss grad. Min humor är ofta (läs nästan alltid) rätt dålig. Fast många har ju den sortens humor nu för tiden? Skrattar åt allt, och ibland är det inte så snällt heller, dessvärre! Men situationen kan ju bli komisk i de flesta tillfällen. Ni lär ju få se mer av min humor och min galenskap här i bloggen.

Annars är jag en estetisk tjej som både trivs med en penna i handen som en kamera, eller varför inte en datamus? Jag spelar flöjt, går bildkurs och rider. Förutom de aktiviteterna så hänger jag med kompisar, fotar, bloggar, sitter vid datorn i allmänhet, umgås med familj, går i skolan, lyssnar på musik, tittar på filmer... Ja ni fattar? Jag gör det mesta vilken vanlig människa som helst gör!

Förutom galen så blir jag ofta beskriven som mogen för min ålder och har till och med träffat på en person som trodde jag var 18 år. Sen är väl omtänksam ett ord som kan stämma in, jag älskar att få prata ut med människor och lyssna på dem som mår dåligt eller bara vill prata i allmänhet när denne är glad eller vilken sinnestämning denne nu har! :} Ibland funderar jag på att bli psykolog av något slag.

Framtida jobb jag funderat på är veterinär, fotograf, inredare, designer, psykolog, läkare/sjuksköterska (dock inte längre) och det är hela tiden nya jobb idéer som ploppar upp i mitt huvud!

Om ni håller utkik i detta inlägget så kommer säkert mer text ploppa upp, bilder bytas ut och fler bilder komma fram. Men jag hoppas ni fick någon nys om vem jag kan vara. Och självklart kan ni ju ställa frågor i Kommentarsfältet eller mejla genom kontakt formuläret som ligger i menyn. Det är en länk som det står "kontakta" på. :}

See you around!