Min första advent

Fotade med appen Instagram till iPhone jag heter Limecrime där!

Så här såg min första advent ut! Har inte orkat dokumentera den med min systemis. Jag startade dagen med en mysfrukost uppe vid tvn. Det var väldigt mörkt ute pga av dåligt stormväder trots att det var mitt på dagen (vaknade halv två hehe...). Vid 16 tiden så började jag gå igenom våra skåp i köket i jakt på att se om vi hade alla ingredienser för lussekatter (ej lussebullar det är en helt annan sak!!). Till min lycka hade vi allting förutom jäst och russin, så jag skickade ut min lillebror på cykel i stormen till coop och sen började vi baka!

Resultatet blev as gott och tror nästan jag ska gå och värma upp några ur frysen. Mamma kunde inte heller klaga på att de blev för små, för de blev jätte stora, typ pressbyrån storlek.

Bild 1, frukost vid tvn med tända ljus . Bild 2, degen står och jäser i 30 minuter. Bild 3, de färdigformade lussekatterna har jäst sin andra omgång och är mega stora. Penslade med lite vispat ägg. Bild 4, slutresultatet perfecto!
↳ 

Underbar kamera du har i headern! Har själv två antika kamerar som jag ärvt av min morfar och gammel morfar :D


KOMMENTERA








KOM IHÅG MIG