Storfors fair 2013




 
Hahahaha jag dööör, kolla illern på sista bilden?! Den var så himla söt. Långhårig och ville bara komma upp hela tiden.
 
Hur som helst, jag var på Storfors fair i år igen. Det är en miniatyrhäst utställning men det är även agility, förra året var det illerrace men nu var illrarna bara här ändå, en höna var med sina kycklingar, liten marknad osv. Det pågår under 2 dagar men helt ärligt är det ganska långtråkigt då de mestadels tar in hästarna, går ett halvt varv, springer ett halvt varv, ställer upp, granskas, prisutdelas. Och det var 117 sådana klasser den här gången så vi var bara där en av dagarna precis som förra året! Har fler bilder men redigerar lite allt eftersom jag har lust och tid så de dyker nog upp fler hästbilder här på bloggen snart!

Här & här finns det bilder från förra året, verkar inte som jag bloggade några bilder precis efter utan de har tittat ut från arkivet i efterhand, jaha så kan det vara.
 
↳ 

fina bilder

Svar: tack!
Linnéa

↳ 

Åh, så himla söta hästar! Illern också för den delen. :) Riktigt fina bilder!

Svar: Ja de är riktigt söta! Tack :)
Linnéa

↳ 

Sv: Ja, det var det verkligen! :D

Gud så fina bilder du tar! Har du något photoshop tips, eller hur du redigerar? Jag har photoshop, men jag fattar nada haha :D

Vilket program har du?

Svar: Tack så jättemycket!
Jag använder Photoshop CS5 och Camera Raw plug in:et eftersom jag fotar i .RAW format. Läs mer om det här: http://mylifeaslinnea.blogg.se/2012/december/varfor-raw-format.html

Sedan använder jag oftast bara Curves i Photoshop och pysslar med ljuset tills jag är helt nöjd. Den mesta magin sker ju i kameran. På bilden där fölet har en rosett har jag dock klonat bort hans ägare som stod och höll i honom :)

Men mitt bästa tips är fota i Raw, sen Curves och lek med färger i t.ex. Color Balance eller med gradients och olika bländningslägen!
Linnéa

↳ 

Men åh vilka sötnosar!!

Svar: Ja verkligen!!
Linnéa


KOMMENTERA








KOM IHÅG MIG