Tidningsskapande

 
Sitter på mattan i matsalsrummet vid kaminen lyssnar på Bastille, The 1975, Ed Sheeran, The Script och One Direction om vartannat. Samtidigt som jag skapar en tidning, eller ett magasin för att vara mer specifik. Vi har det som uppgift i mediaproduktionen just nu. Det var sista lektionen idag att jobba med det så nu har vi veckan ut att göra klart det helt och hållet. Och jäklar vad nöjd jag blir med den. Även fast stressen varit total eftersom vi inte hade i närheten av så lång tid på oss som en vanlig redaktion skulle ha men med nästan en tidning som blir 3/4 lika lång som en riktig. Nu sitter jag och grejar, grejar, grejar bara för att det är så jäkla skojsigt. Kan nog tänka mig att bli magasin-journalist ändå? Har ju helt och hållet varit anti-text-skrivar-journalist som yrke men jag tänker mig alltid en typ dagstidning då. Magasin som man får ungefär en månad på sig att slutföra gör mig verkligen g l a d. Min inre perfektionist och kontrollbehovsgalne människa suckar nöjt hahaha. Och ja det där är min konstiga lilla fot till höger i bild, sitter i en underlig skräddarställning med datorn vilandes på ena benet och mattan.
 
↳ 

fin bild

Svar: Tack! :)
Linnéa Olsson


KOMMENTERA








KOM IHÅG MIG