Inspirerad :: Elliot Erwitt

 
Delkurs 3 - Välj en erkänd fotograf ur boken The Photobook, skriv om hens bildspråk och gör en analys. Fota bilder inspirerade av deras bildspråk.
 
Och jag har valt Elliott Erwitt, älskade hans bilder när jag kollade upp dem på hans hemsida. Önskade dock att jag fick mer som verkligen var Elliott-stil om man tittar på motiven. Men det är lite skillnad på motiv mellan New York 70-80-90-tal och Örebro 2010-tal. Elliott Erwitt fotar nästan bara svartvitt när han fotar för sitt eget nöje. Vanligt återkommande på alla hans bilder är hundar, roligt fångade stunder, människoben med djurben osv. Jag rekommenderar verkligen att ni går och tar en sväng om på hans hemsida och så får ni säga om ni tycker jag gjort bra ifrån mig. Publicerar nog fler bilder på fiskmåsarna sen, fick mååånga med där när en gubbe började mata dem.

KOMMENTERA








KOM IHÅG MIG