Förändringar

Nya bilen hämtad!

En Örebrovistelse

 

Genom bussfönstret.

Det är mycket som händer såhär i slutet av sommaren. Vi har skaffat oss en nyss bil och jeepen har fått flytta till Jämtland. Kommer sakna "min" jeep massor, man blir otroligt bortskämd med de fördelar man får av en bil som är hög, stark motor, extra starkt helljus osv till att sätta sig i en liten golf.
     Sen har tiden tickat på fruktansvärt fort också så Emelie och Thea ska flytta till Göteborg om ynka två dagar. Hemska tanke (typ). Även fast vi inte ses varje månad eller pratar med varandra stup i ett så är det betryggande att veta att de bara är en 40 minuters bussresa hemifrån eller en promenad bort efter skolan. Men nu blir det helt plötsligt jättelångt bort istället! Så jag åkte till Örebro i tisdags och vi drack kaffe, gick inne på Lagerhaus i 30 minuter och åt take away mat på en bänk. Samt igår en parkvistelse med flera av deras vänner och så imorgon ett sista hejdå innan själva flytten äger rum.
Sen den sista förändringen äger rum om lite mindre än 2 månader. Jag blir 18 år?! Hur mycket har man inte drömt om den här magiska åldern men nu är man inte alls redo eller vet vad man ska göra av det. Nä det är mycket för mig, som inte gillar förändringar allt för mycket, att ta in.

KOMMENTERA








KOM IHÅG MIG