Min hårvård i duschen + recension

 
Jag tänkte skriva ett inlägg om vad jag använder på mitt hår i duschen. 2015 har verkligen varit mitt år där jag testat nya produkter. Och mitt hår är nog speciellt tacksamt.
 

Schampokaka

Men så blev jag allt mer intresserad av Lush och läste om dessa schampokakor, jag vågade dock inte införskaffa någon för det kändes som en konstig bluff som inte alls skulle fungera. Men tji fick jag för nu tänker jag aldrig använda en annan typ av schampo igen. De håller i flera månader, är små och kompakta. Och ligger mellan 110-160kr ungefär. Sen köper man en plåtask att förvara den i. Jag rekommenderar dock att ibland låta den ligga med öppet lock på en torr plats så den får torka lite. För annars kan det fortsätta "smälta" i lådan om det är mycket fukt i den.
OBS! Om ni har oförsiktiga dusch-delare i hushållet bör ni nog förvara kakan någon annanstans än just i duschen. Min pappa råkade ha ner lådan på duschgolvet och duschade med den på golvet. När jag hittar den var det en låda med schampovatten i. Så ha den i badrumsskåpet om den lever farligt i duschen.

Jag har provat Godiva (den som föll offer för duschsmältandet) och just nu Seanik. Men vill prova Soak' n Float dock luktar den väldigt starkt av tjära och rökigt vilket får mig att avstå. Trots att lukten inte ska sitta kvar i håret utan bara vara väldigt bra mot irriterad hårbotten. Dock har den nu en ny formula som inte ska ha lika stark doft. Men när jag var och luktade på den i början av december tyckte jag den doftade ganska likt ändå.
Seanik gör håret otroligt rent och mjukt upplever jag. Första gången jag provade den var jag lite chockad efteråt. Håret vid rötterna var så så mjukt och fluffigt och kändes renare än jag någonsin känt förut. Det luktar fräscht men speciellt luktar det av Jasmin, som är en av mina favoritsmaker och lukter. Jasmintuggummi, jasminté, jasminschampo. Jasmin allt!
 

American Cream Balsam

Jag bet i det sura äpplet och köpte den stora flaskan av American Cream direkt. Vilket inte var billigt alls men jäklar vilken mirakelprodukt. Första gången jag använde det var jag lite orolig för den ska vara väldigt dryg och utredande. Men det kändes inte som någonting hände alls. Vanligtvis känns balsam sådär "slippery" i håret och blir väldigt lent på en gång. Det gör inte det här. Men när håret har torkat är det som en heeelt ny värld. Fluffigt och lent som bara den!  Lukten (som jag personligen inte håller med om luktar vanilj & jordgubbsmilkshake) sitter kvar i håret hela tiden fram till nästa tvätt. Men inte så att du konstant känner lukten utan bara om du luktar på håret. Det är en mild doft som luktar lite vanilj och lite typiskt Lush, det är det bästa sättet jag kan beskriva det på. Som kanske är lite svårt att förstå om man inte haft Lush produkter förut. Det tynger heller inte ner håret utan känns väldigt luftig. Rekommenderas varmt till alla!

KOMMENTERA








KOM IHÅG MIG