Att bli professionell

 
Jag har när jag börjat fotograferat verkligen inte vågat ta några rättvisa priser då jag var en såpass oetablerad fotograf och jag ville ha något till min portfolio. Men nu vågar jag knappt göra några fotojobb för att jag inte vill hamna i tvister med priser eller dylikt. Det är så otroligt mycket jobb som går bakom att fota ett helt bröllop eller bara att fota företagsporträtt kan också kräva massor av jobb. Så mitt mål med mitt fotograferande i år är att starta igång ett företag, att jag ska göra fasta priser, ha kontrakt inför fotojobben och att jag ska ha en väl fungerade hemsida med tillhörande jobbmail. Tycker det är så sjukt frusterande och krävande att ta saker via facebookmeddelanden eller sms och samtal. Jag vill ha kontrakt och valuta för jobbet man gör för nu går jag och gör stora fotojobb för pyttelön vilket inte alls känns bra och dessutom ger mig i mitt fotograferande ett dåligt självförtroende. Jag vet inte än vilken ände jag ska börja i eller om jag ska vänta med det tills jag kan börja på gymnasiearbetet då jag egentligen tänkt att ha "starta företag" som mitt gymnasiearbete då vi både börjar med entreprenörskap och gymnasiearbetet i höst. Men eventuellt får jag börja prata med lärarna, speciellt min fotolärare, om vad jag kan göra för att börja nu för jag vill inte heller lägga mitt lilla företagande på is bara för att jag inte kan börja nu. Gaaaah, så mycket tankar.
↳ 

Wow, förstår dig, men vad roligt ändå att du kommit så långt! Blir typ peppad åt dig, haha.

Förresten, skulle du vilja träffas och fika någon gång, eller bara ut och fota kanske? Skulle vara kul att träffa någon som är intresserad av samma saker som en själv ju! :)

Svar: Hahaha vad gullig du är!
Guuud vad roligt att du skriver detta. Tänkte precis skriva exakt denna kommentar på ditt 8 mars inlägg men fegade ur för jag blev så nervös :') Det skulle jag gärna göra!
Linnéa Olsson


KOMMENTERA








KOM IHÅG MIG