First Impressions : Maybelline Brow Drama

 
Skrev på twitter här om dagen att de skulle påminna mig att köpa ett brow gel så fort jag får pengar. Ingen påminnelse behövdes, jag kom ihåg det själv och följde med Veronica till KICKS. Hade sådan supertur att denna var på rea för endast 69:- så jag slog till. Här följer mina first impressions efter att ha använt den vid två tillfällen.
 

Formulan

Vit första anblick tyckte jag inte den gav så mycket extra färg än vad tidigare genomskinliga gel jag haft gjorde. Däremot hade den en mycket bättre finish och torktid än den genomskinliga mascaran jag haft tidigare. Upplevde den inte för blöt i konsistensen men det var tveksamt hur mycket produkt som hamnade på brynen. Första gången jag provade den upplevde jag att jag gick lite overboard då jag redan färdig fyllt brynen med min Anastasia Brow Pencil, så nästa dag var jag lättare på handen med pennan innan jag applicerade brow gelet och då såg det bättre ut förutom att det blev lite håligt på vissa ställen som var svårare att fylla i med pennan efter man applicerat brow gelet. Men övning ger färdighet.
 

 

Borsten

Förstår inte alls vad för mening den lilla bollen längst ut på borsten har helt ärligt. Vid första använding så hade jag lite brow gel prickar överallt när jag försökte manövrera borsten. Antog att den runda delen skulle användas på den tjockare främre delen av brynen och den smala delen ska borstas igenom på resten av ögonbrynet men då målade ju bollen någon annastans (?!). Funderar helt ärligt på att knipsa av den delen men då kanske det blir svårt att nå produkten på botten när det börjar ta slut. Upplever att appliceringen blir ojämn tack vare den meckiga borsten.
 

Hållbarheten

Det höll sig relativt bra under dagens gång men upplever den ändå inte 100%, vet att många hyllar denna som en dupe för Benefits Gimme Brow. Har personligen inte testat Benefit så har ingenting att jämföra med men kanske att hållbarheten påverkas av att applikationen blir rätt ojämn när jag har problem med borsten.
 

Sammanfattning

Vid första anblick är jag tveksam till produkten men jag tänkte att jag ska återkomma med en uppdatering när jag använt den många gånger och kanske lyckats manövrera borsten. Allt som allt är den ändå värd sitt pris, tror den ligger mellan 80-90kr beroende på vart man handlar i jämförelse med Benefit Gimme Brow som ligger runt 200kr för en tub på 3ml (om jag räknat rätt) istället för Maybelline Brow Drama på 7.6 ml. Dupe confirmed.
 
 

Betyg: 3 av 5


KOMMENTERA








KOM IHÅG MIG