Talking about self confidence

 
Att bli fotad av någon annan än mig själv är det jobbigaste jag vet, att inte ha full kontroll över hur jag själv presenteras på bild är jättejobbigt - för jag har inte ett 100% självförtroende. Och det är något jag fått jobba med massor i flera flera år och är något jag kommer få jobba med i hela mitt liv. Mycket av det beror på utomstående faktorer och mycket har att göra med mig själv, både ytligt och på insidan. För att uppmärksamma hur viktigt vårt självförtroende och självälskan så skrivs det här inlägget i relation till Carolina Gynnings samarbete med Glossybox som fokuserar på självförtroende och att vara självständig. Jag delar här med mig av mina 3 vanligaste saker jag gör för att boosta självförtroendet.
 

  Nummer 1 - Take a day off

Och då menar jag inte nödvändigtvis att ta en dag ledigt från skolan eller jobbet, utan ta ledigt från dina egna krav på dig själv. Va snäll mot dig själv och det kan fungera på mängder av olika vis. För mig kanske det känns krävande att umgås i en grupp människor (speciellt eftersom jag är mer introvert) så tillåt dig själv att slagga i soffan med Netflix i de jättebekväma men ack så fula mysbyxorna. Eller om du är tvärt emot mig och känner dig kvävd av att sitta fast hemma, dra iväg och gör något skoj. Det behöver inte vara något stort men du kanske vill gå ut i skogen eller bjuda hem din(a) närmsta vänner för att titta på Lejonkungen. Omge dig med positivitet som kan få dig förflytta fokus från det som känns negativt till allt det positiva med dig och din närhet.
 

  Nummer 2 - Selfies selfies selfies!

Det här är omdiskuterat som få, om selfiehetsen och det kommer säkert inte fungera för alla som det fungerar för mig om jag inte är inne i en period som liknar tipset ovan (undviker medvetet att spegla och fota mig för mycket för det känns som en press). Vissa dagar kanske man känner sig som ren skit till det yttre, att då ägna en god stund för sig själv och att fotografera sig själv, porträttera sig som man själv vill och vara sitt snyggaste jag är något jag personligen upplever som något av det mest boostande och peppande jag vet. Du får dessutom bomba dina sociala medier med din bomb snygga nuna om du vill, VÅGA SÖK BEKRÄFTELSE! Det är så tabubelagt att söka bekräftelse men vet du vad? Selfies är det bästa jag vet för då vet man att personen på bilden kände sig som en riktig pingla och det är så stärkande. Empowering instead of shameing.
 

  Nummer 3 - Make you up

För mig är smink ett sätt att uttrycka mig på och om jag känner mig... äcklig. Det låter brutalt men ni vet de där dagarna man bara känner att man är så trött, skitig eller lite under vädret. För mig vet jag att det verkligen hjälper att ställa sig en halvtimme vid spegeln och sminka mig och lyssna på favoritmusiken. Men det behöver inte vara nödvändigtvis smink, kanske känner man sig mycket fräschare om man får ha lite hemmaspa eller fixa håret (extra drastisk pick-me-up med en ny frisyr eller hårfärg). Att bara få känna sig extra fin! Och detta passar ju extra bra med glossybox som varje månad förser en med nya produkter att testa på ♡
↳ 

Men åh vad bra inlägg! Håller med dig i allt, både om att selfies är det typ finaste som finns, för vad är fel med att känna att ens utseende är fint? Men också det här med att andra människor fotar mig, det är verkligen det VÄRSTA jag vet. haha usch känner mig så obekväm när jag inte kan kontrollera hur jag framställs själv, vilket jag såklart måste öva på.

Svar: Visst är det!! Har sååå mkt selfies på min kamerarulle i telefonen som inte blir postade någonstans så ibland vill jag bara slänga ut en 10 st i rad på twitter eller något haha.
Förstår verkligen hur det känns, låter typ bara andra fota mig om det är med min kamera så jag kan radera bilderna sen :(
Linnéa Olsson


KOMMENTERA








KOM IHÅG MIG