En lista från 2015

 
Jag gick igenom mitt utkast och hittade en lista på "tvåtusenfemton så vill jag", som jag aldrig publicerade. Och om jag känner mig rätt så är det för att jag inte hittade någon bild att sätta in i inlägget och då bara struntade jag i det. Men jag tänker att det är ganska kul att gå igenom listan och kolla vad jag klarade av och inte så kan jag göra en likadan som får ligga i utkastet hela 2016.
 
Det här skrev jag angående listan i januari 2015
Det är lite läskigt att skriva upp sådana här mål, men jag måste komma ihåg när jag hittar den här listan sen att det inte är ett misslyckande att inte uppnåt alla mål. För detta är lite av mål jag kan tänka att jag vill göra på relativt kort sikt men det måste inte ske på en gång. Precis som jag inte får göra det till en prestationsångest för då kommer det inte blir roligt.
 
Åka/skaffa longboard
Nej. Jag varken åkte longboard eller införskaffade en. Det bleb inte så. Men jag skulle gärna göra det någon gång ändå fast det känns inte som ett önskomål för 2016.
 
Sova under bar himmel
Nej, det har som väl känt varit en skitsommar så jag hade nog frusit ihjäl.
 
Fota tidig morgon & Fota dimma
Nja, inte supertidig morgon. Och jag har inte direkt hittat en sådan fantastisk dimma förutom utanför bussfönstret påväg till skolan och det går j inte att hoppa av vart man vill på E18. Vet inte heller om jag kan motivera den förseningen för mina lärare förutom eventuellt min fotolärare haha!
 
Skaffa en bra kompaktkamera
Nej, och det här ligger fortfarande högt på listan. Vill väldigt gärna ha en Sony a5100 att ta med till studentresan och ha att dokumentera vardagen med. Men alltså finns inte en krona över att lägga på den med allting som ska införskaffas inför studenten. Måste hitta ett jobb i så fall och då känns det inte som jag kommer hinna med skolan. Vi får se hur det här går.
 
Skaffa anteckningsböcker - Check!
 
Börja använda anteckningsböcker - Check!
 
 
Ta körkort
JAAA!!! Heja mig!
 
Skriva mer dagbok
Jag har skrivit dagbok men jag tror inte jag har skrivit mer än 2014.
 
Börja göra fotoalbum - Check!
Måste komma igång och fylla i dem igen.

Shoppa seconhand - Nja...
Förutom några analoga kameror rikare så har jag inte shoppat second hand.
 
Fixa back-up hårddiskar
Nej och det behöver jag också ta tag i när jag får pengar.
 
Åka på en Norgeroadtrip
Nej, men det kan jag tänka mig göra senare i år om tillfälle ges.
 
 
Fota minst ett bröllop - Check!
Och det var i vanlig ordning så himla kul. Önskar mig detta i år igen och kanske ännu flera. Detta var mitt första där det var hot om regn. Vilket var bra för ljuset var lätt att jobba med men också en press ifall vi skulle få avbryta mitt i ösregnet och hitta en plats inomhus.
 
Ha ett sommarjobb - Check!
 
Fota porträtt - Check!
Tror ändå det här varit lite mitt porträttår men jag önskar jag fotade ännu mer.

Skaffa en brevvän/paketvän i USA
Nej, men det kanske kommer senare i år.
 
Göra en tavla (valfritt sätt)
Japp! Fyllde en fotoram åt mamma i julklapp.
 
Sy något - Nä...
Och jag är lite besviken på mig själv. Get it together!
 
 
 
Läsa Harry Potter - I did!
 
Påbörja gymnasiearbetet i tid
Ha-ha-ha... Alltså jag började ju faktiskt i god tid men det höll inte i sig av mängder av olika anledningar. Men nu går det framåt igen.
 
Gör en överaskning
Har gjort några små överaskningar men inte som det jag hade in mind. Så dentta mål får också följa med till 2016.
 
Genomför något DIY-projekt
Nej tror inte det blev något.
 
Tillåta mig ta pauser
Både ja och nej, det har rullat på lite som det brukar.
 
Gå på konsert
One Direction gånger två.
 
Fota självporträtt
I did! Men inte lika mycket som jag önskat kanske.
 
Skriva något till ett magasin
Jag tillsammans med några andra i min skola jobbade som redaktion och gjorde två artiklar så jag har gjort magasinartiklar men inte till ett publicerat magasin.
 
Skaffa en bra stationär pc (jag vill spela sims igen goddamnit)
Hahahaha nej, och det kommer jag inte göra heller. Har gått ur min sims-fas igen men det är ganska roligt. Orkar inte lägga pengar på det dock.
 
 
 

KOMMENTERA








KOM IHÅG MIG