PR-Policy & Samarbeten

Om bloggen

Bloggen startades 2009 av mig Linnéa Olsson, för att visa upp sina fotografier och berätta för sina kompisar vad hon gjorde. Idag har jag och bloggen växt - fotograferingen lever vidare och mitt intresse för skönhet och produkter har fått en allt större plats i bloggen, därmed även reklam/annonser/affiliate. Sedan 2016 har jag därför haft ambitionen att lämna disclaimers för när jag är involverad med ett företag eller affiliateprogram. Inlägg tidigare än detta kan vara otydliga men ni får gärna be mig ändra detta via mail olssonlinnea(at)hotmail.se eller i kommentarerna. 
 

Ärlighet varar längst...

Jag är uppriktig med vad jag tycker om produkterna och åsiktsbaserade inlägg. Jag kommer berätta om min upplevelse och man kan inte köpa en åsikt av mig. Allt jag skriver grundar sig på mina åsikter.
 

Affiliateprogram

Jag är ansluten till ett affiliateprogram hos Blogfame, en webbplats som samlar företag som i sin tur erbjuder procentuell andels vinst på köp genom en viss länk, klickersättning på länkar eller lead-ersättning (någon blir medlem/ansluter till nyhetsbrev via länken). Detta påverkar inte varans produkter på något vis all ersättning kommer från säljaren. 
 

Produkter i bloggen

Produkter som syns i min blogg har jag betalat själv för eller fått av familjemedlemmar och vänner i privata sammanhang om ingenting annat står (t.ex. pressutskick/annonsinlägg). Dessa egenbetalda produkter kan jag sedan komma att blogga om med t.ex. Affiliatelänkar, men då fortfarande med mina egna åsikter. Dessa är dem vanligaste förekommande på bloggen.
 

Pressutskick

Om företag skulle vilja skicka produkter till mig förbehåller jag mig rätten att själv välja om det kommer skrivas om eller inte. Produkter är inte betalning nog för ett annonsinlägg. 
 

Tävlingar

 
Jag deltar ibland i tävlingar och dessa kommer då också förtydligas att det är ett tävlingsbidrag. Tidigare än 2016 har jag även hållt i tävlingar på bloggen, om dessa äldre inlägg inte har tydliga specifikationer kan ni återigen kontakta mig. 
 
Inlägget uppdateras allt eftersom det behövs.