Eleven Haul: Foreo Luna 2

Inlägget innehåller adlinks

 
En sak jag tittat in på ganska länge, men mer nyligen är Foreo Luna. Jag har sökt på recensioner och jämnfört de olika versionerna och varianterna. Efter lite om och men bestämde jag mig för att bita i det sura äpplet och köpa en Foreo Luna 2. Jag ser det som en god investering för min problemhy, speciellt eftersom den ska ha en sådan lång livstid. Jag köpte min på Eleven.se* då jag älskar deras snabba service och leverans. Jag köpte dessutom ett paket med hudvård från First Aid Beauty*. Har velat testa dem superlänge sedan Ingrid Nilsen pratade om produkterna på hennes youtubekanal. 
 
 

Hands on Foreo Luna

Första tanken: Oj vad mjuk silikonet är. Jag har alltid tänkt att silikonknottrorna ska vara hårdare men de ger vika när man tar på dem. Inte så att dem inte skulle göra någon effekt men de är inte stenhårda så dem inte rör sig ur fläcken. Den är inte färdigladdad när den kommer och man får med en handbok, en kort bild-guide på hur man använder den, en förvaringspåse och en laddkabel. Ingen väggkontakt-adapter men det har ju dem flesta redan i den moderna smartphone-eran. Dessutom ska en batteriuppladdning (1 timmes laddning) hålla i upp till sju månader. Hur bra?! Jag köpte den för Combination Skin eftersom jag blir väldigt fet i hyn på sommaren mest i t-zonen och på äpplet av kinden. På vintern kan vissa delar till och med kännas torra.
 

First impression

 

Foreo Luna

WOOOW!! JAG ÄR SÅ MJUK OCH LEEEEN. Helt fantastiskt. Har ett tag nu känt att porerna runt näsan skulle behöva sig en riktig kur och har exfolierat med olika exfolianter men det har inte riktigt bitit på dem. Men så körde jag en enda rengöring med Foreo Luna 2 och var babylen i hela ansiktet. Den har 4 "dubbel-vibrationer" som berättar för dig när du ska byta del av ansiktet, efter fjärde vibrationen vibrerar den tills du trycker på knappen igen. Då kan du skölja av den och ansiktet innan du börjar med Anti-Age rutinen. Då trycker du på knappen igen och sedan när alla vibrationer är klara kan du trycka på mittenknappen igen och lampan som indikerar att kuren är igång slocknar. Nedre delen av Lunan i genomskinlig plast är en ledlampa som indikerar om den är igång eller inte. Allt som allt var det verkligen lätt att använda och resultatet är fantastiskt. Vissa upplever att det är svårt att nå i alla veck som vid näsvingarna och runt näsan. Men jag ansåg att det inte var för krångligt. Det var helt klart inte bara att dra över utan man får följa konturerna själv. 
 
 

First Aid Beauty

Min första tanke om Face Cleansern* var "Åh den glittrar nästan!". Den har ett pärlemorskimmer som för den som gillar roliga detaljer till produkter kanske underhåller dig lika mycket som det gjorde mig. På ansiktet kändes den oerhört krämig och mjuk, den skummar upp om man masserar in den lite innan man lägger till Foreo Luna.
     Facial Radiance Pads* känns som tunna bomullsrondeller dränkta i ett lättviktigt serum. Än kan jag inte säga vad det gör för huden och har inte så mycket åsikter om det men det har fått goda recensioner av andra.
Ultra Repair Cream* är inte för tung utan ganska lättviktig för att vara en kräm och inte en lotion. Den är till exempel inte tjock och fet som vaselin eller helosan. 
 
 

Resultatet

En babylen hy som såg ljuset i slutet på tunneln i månader av oren hy som aldrig känns riktigt ren och mjuk. Men när man torkar ansiktet med en vit handduk efteråt finns det inte ett spår av foundation kvar. Precis som man vill att det ska vara. Dessutom är den otroligt skonsam och det känns inte vasst som många exfolianter och ansiktsborstar gör. Att tvätta ansiktet nu är så jäkla roligt för jag blir imponerad varje gång över hur mjukt ansiktet känns.
 
Du kan köpa din egen HÄR*, och glöm inte att det är fri expressfrakt vid köp över 499! 
DISCLAIMER 

Det här inlägget innehåller affiliatelänkar (markeras med *) med klickersättning alt. att en procentuell andel vid eventuellt köp tillfaller bloggförfattaren. Det påverkar inte varans pris utan utbetalas av företaget. Alla åsikter är mina egna & det går inte att betala sig till en god recension. Vill du veta mer? Läs här.

Thebatgirl
↳ 

Häftigt 😍


KOMMENTERA








KOM IHÅG MIG