Flytt & fjärilsbesök

 
Var i Stockholm (igen) här om veckorna för att kika in ett boende som jag blivit erbjuden på blocket. Ett rum på Söder som kändes jättebra och har nu i skrivande stund flyttat upp en del av mina saker dit så nu på söndag går flyttlasset med de sista småsakerna. Sen på måndag går jag in genom dörrarna till Fotoskolan STHLM. Helt sjukt vilken grej. Har varit så himla nervös och orolig nu från att inte varit särkskilt rädd alls. Men alla mina närmaste vänner, familj och fantastiska kollegor stöttar mig något otroligt i det här. Klart jag klarar av att bli Stockholmare och plugga till något jag pratat om sen högstadiet. Även om jag lämnar saker hemma som gör ont i hjärtat - hästarna, vännerna, familj, livet här. Ja ni vet ju säkert själva hur det är.  
 
 
 
Vi hade planerat för lite fritid innan mötet med min hyresvärd och först skulle vi till Djurgården och promenera och ta en fika. Men så när vi passerar Solna så kom jag tänka på fjärilshuset så vi bestämde oss för att stanna i Hagaparken istället.
 
 
Det var precis lika häftigt som jag tänkt mig! Och vill så åka dit igen. Svettnivåerna var inte nådiga där inne det lackade i pannan hela tiden. Men så häftigt att se alla fjärilar.
 
 
 
 
 
 
Här är en liten fjäril som precis kläckts ur sin puppa och inte riktigt fått till snitsen med att flyga än. Så hen levde farligt mitt på plattorna där alla vi besökare gick omkring så jag och mamma höll vakt och försökte få den krypa upp på ett litet blad som låg på marken. Men icke. Helt plötsligt flaxade den till och flög upp på min hand istället och vägrade lämna mig. Men tillslut kröp den över på en växt istället. Rescue mission accomplished!
 
 
↳ 

Vackra fjärilar!

Svar: Ja så himla fina!
Linnéa Olsson

↳ 

Mysig dag hade vi ❤️ Vi får gå på Djurgården en annan dag 🌸🌿

Svar: Det får vi göra <3
Linnéa Olsson


KOMMENTERA








KOM IHÅG MIG