Första veckan på Fotoskolan STHLM

 
Helt otroligt vad fort tiden går! En skolvecka har gått på Fotoskolan STHLM och det känns som om man varit här i en hel evighet fast det bara är 5 dagar (6 totalt i Stockholm). 
 
 
På dessa få dagar har vi träffat flera branschmänniskor. Flest som kommit till skolan men också ett studiebesök på Peas and Understanding. Några små uppgifter och mycket lära känna datorerna, ritplattorna och såklart övriga klassen. Måste säga att jag tycker vi blivit rätt tighta väldigt fort. 
 
 
 
"Igenkännings"-porträtt som ordnades idag och så Måndagens uppgift "Ett glas vatten" med fri tolkning. Vi hamnade ett helt gäng på Espresso House på lunch och fick kanske inte världens mest keativa bilder men lärde däremot känna varandra ännu mer. 
 
 
Jag som inte har något eget liv här i Stockholm ännu har hängt kvar rätt länge på eftermiddagarna i skolan än så länge. Men det är bara mysigt.
 
 
Nu ska jag strax ta mig hemåt igen och ladda upp för imorgon kommer Fellan hit och vi ska se utställningen "Like A Horse" på Fotografiska. Så pepp!! Ett gäng från klassen drog dit redan idag men jag håller mig några timmar till. Lär bli en hel del besök där under tiden som man pluggar. Planen är att införskaffa årskort jag bor ju ändå såpass nära att jag kan spendera lite tid på helgerna både på Fotografiska och andra gallerier. 
 
Finns så mycket jag skulle kunna skriva att jag inte ens vet vart jag ska börja. Massor av intryck, inspiration (både av lärare, branshfolk och klassen) och ny kunskap. Nu längtar man massor tills tisdag när vi drar igång "påriktigt". Och på måndag ska vi lära känna de andra klasserna lite bättre också. Allt är SÅ SPÄNNANDEEE.
↳ 

Ååååh gumman ❤️ vad kul att det känns så bra.
Har såmånga som frågar hur det går för dig så jag delar detta 💕
På onsdag vid 16 tiden är jag nere vid Viking terminalen 😊
Kraaaam från Mammis ❤️

Aino Eriksson
↳ 

Va underbart att du får göra din livs dröm 😊 Frågar din mamma hur du har det och nu vet jag och är så glad för din skull / kram aino

Svar: Massa tack Aino! Kramar <3
Linnéa Olsson


KOMMENTERA








KOM IHÅG MIG