Dag ett i Barcelona

Utsikt från skolans terass. 
 
Smörgåsar från Fleca Comtal sjukt prisvärda och goda!! 35-40kr för en matig baguettliknande grej.
 
Hahaha den här bilden<3 Jag & Linnéa som allra helst bara vill att alla ska sluta fota så vi får äta MAT ifred!! Bästa bilden på oss.
 
 
 
 
 


Hola! Så mycket bilder och så mycket att göra. Försöker hinna med att redigera bilder på kvällarna men jag ringer massa videosamtal hem till Adam och kompisar på kvällarna att jag glömmer av det också. Men här kommer i alla fall bilderna från vår första dag här i Barcelona. Då var det ganska kallt bara runt 10-12 grader (nu vet jag att alla ni hemma i Suecia himlar med ögonen). Men vi behöll ändå våra jackor på stundvis. Spanjorerna såg ut som det var iiiiskallt medan vi så fort solen skymtade slängde av oss vårjackorna haha! Sjukt vilken skillnad det är.
 
På tal om kyla satt jag och min värd (supergullig tant) och kolla på TVn samtidigt som vi åt kvällsmat. Var massa reportage om kylan runt om i Spanien. Det var på ett ställe där det var så mycket som MINUS TRE GRADER!!! och dem eldade på som bara attan i vedspisen. Då berättade jag om våra minus 13 grader som känns som minus 20 i vinden. Det är svårt att tänka sig haha!
↳ 

Härliga bilder, så fina färger. Hur är det i Barcelona? Vill gärna åka dit :)

Svar: Supertrevligt! Mycket ficktjuvar så man får verkligen hålla koll på sina grejer. Men annars en underbar stad med massor av fina saker att se. Jag har personligen inte varit på dem vanligaste ställena utan istället hängt på Montjuïc berget vid hamnen och sen en tripp till Montserrat. Kan defintivt tänka mig åka hit och bara turista i en vecka istället. Nu har mycket tid gått till skola :) Rekommenderar det varmt!
Linnéa Olsson


KOMMENTERA








KOM IHÅG MIG