Andra veckan

 
Förra veckan (andra veckan) fotade jag otroligt nog nästan iiiingenting. Förutom måndags-ölen när vi hade after school och en bild från Elin Keros föreläsning hon hade på skolan. Den var så. jäkla. bra. Har följt Elins blogg sen typ 2009 och hon har varit en sån stor inspirationskälla. Och om möjligt ännu mer inspirerande i person. Jag som velat starta företag till och från i en evighet nu men jag känner att jag inte har rätt personlighetstyp för det fick världens pepp. Hon pratade just om det rädslor kring egenföretagande och att man inte alltid måste välja det ena eller andra. Man kan hitta sin egen väg att driva företag på. Önskar ju typ att jag spelat in hela föreläsningen så man kan spela upp för sig själv när man börjar tveka och tvivla. Elin bloggade om det här och lite video av det i denna vlogg också!
 
 
 
Sen tog jag, Josefin, Astrid och Dejan en eftermiddagsfika på Café Pascal som var supermysigt. Vill gå dit igen snart och käka lunch då deras sallader och avocadomackor såg så goda ut. Kunde inte låta bli att snegla ner på våra bordsgrannars tallrikar. GOTTIIIT. Och min chiapudding var den godaste jag provat hitills. Recommend recommend.
 
Annars hade vi fotohistoria förra veckan och där kan vi snacka extremt mycket information på kort tid. Vi hade 3 fulldagar åt att plöja två sekler och 1,5 decennium. Alltså 1800-talet, 1900-talet till nutid. Man kände sig nästan lite korkad för det var så mycket information att ta in på en gång att man lätt tappade bort sig i nystandet av termer och begrepp i kombination med namn och bilder. Men efter lite om och men, en essä och en hemtenta senare har man blivit någorlunda klokare. 
 
En dag beundrade jag hur vackert det var kring dammen vid observatorielunden och Handelshögskolan när jag gick tillbaka till tunnelbanan efter jag hämtat ut min kurslitteratur. Solen sken som bara attan en kunde tro att sommaren var påväg tillbaka.
 
 
Det blir två veckor sammanfattat tätt inpå varandra nu eftersom jag var så slarvig nu i helgen när jag åkte hem (och skrev en essä istället för blogginlägg), vecka 3 dyker upp imorgon!

KOMMENTERA








KOM IHÅG MIG