Tredje veckan | Fotoskolan STHLM

 
Jäklar i min låda vad tiden flyger fram och vad mycket vi gjort på sån kort tid. I helgen var jag ju hemma och bara njöt till 110%. Pappa hämtade mig i Örebro och det var helt surrealistiskt att gå av tåget där. Ni vet när man får sådana overklighetskänslor och helt plötsligt känns det som att allt går i ultarapid? Så var det haha. Sen fick jag god mat hemma hos pappa och drack vin och tvättade lite kläder. Sen hade vi frukost hos pappa också och så på kvällen kräftskiva som jag skrev om. Mamma och jag lyckades typ gå om varandra hela helgen med jobb och aktiviteter men hann träffa henne i mellanlandningarna i alla fall. När jag sen kom tillbaka på måndag kväll till Stockholm kändes det till och med lite mysigt. Vemodigt att åka hemifrån till mitt nya hem men det var en lite euforisk känsla när jag gick med musiken i hörlurarna på Götgatan i mörkret. Levde nog kvar på helgens endorfinkick ♡
 
 
Denna veckan (tredje veckan) har varit kortvecka på skolan eftersom vi hade hemtenta i måndags och idag, fredag, är det fria studier. Allt som allt hade vi bara 3 dagar schemalagt i skolan men ändå har jag skapat mängder av skisser. För denna vecka har vi jobbat med färg och form.
 
Från första krokidagen.
 
 
Vi har målat kroki i ca 9 timmar totalt (tror jag), vilket har resulterat i den tjockaste bunten papper någonsin. Har nog inte ens kvar så här många teckningar totalt från min uppväxt känns det som hahaha. Men helt fantastiskt roligt! Har aldrig målat kroki förut men har alltid velat prova. Första sessionen var man lite nervös men det är sjukt vad snabbt man avdramatiserar den nakna kroppen och bara går rakt in för att mäta, sätta proportioner, former och så. Det är verkligen superkul, jag och några klasskompisar funderar till och med på att gå på någon kroki på fritiden. Johannes la upp en fruktansvärt rolig liten video på sin instagram som väl beskrev vad vi pysslat med dem senaste dagarna hahahaha!
 
 
Igår, torsdag, har vi också kollat närmare på färg och delades upp i 3 grupper som gjorde färgtrianglar. Vi kände oss lite som småbarn som fick leka och kladda med färg och rita upp nyanser och sen klippa och klistra fast. Hela den här kursen kan bara sammanfattas med ordet KUUUUL(!!!). Och eftersom vi alla är riktiga bild-nördar så går alla igång lika mycket. Finns inte mycket bättre saker än att nörda ihop med ett gäng nördar haha!
 
Nu tar jag heeeelg!
↳ 

❤️ Ja lite hann vi ses ❤️
Så glad i mamma hjärtat att du trivs ich känner dig peppad 😍❤️

↳ 

vilken dröm att få vältra sig i all den kreativiteten. <3

Svar: Det är det verkligen!
Linnéa Olsson

↳ 

Nostalgi! :)

Svar: Haha! Kan tänka mig det :')
Linnéa Olsson


KOMMENTERA








KOM IHÅG MIG