Barcelona dag 2

 
Dag 2, fredagen efter vi kom var ganska grå och da'n men supertrevlig! Vi gick ut och turistade lite efter möten med företag. Vårt företag är supergulligt och trevliga, vi hade ett möte på ungefär 2,5 timme. 
 
Vi gick i alla fall och kollade in katedralen som ligger väldigt nära skolan. Där var det en man som gjorde jättestora såpbubblor. Fotade lite streetphotography, det var ett tag sen och jag var inte så modig med mitt 35mm. 50mm känns lite bättre, man kommer nära utan att vara för nära men också utan att stå jättelångt bort och zooma som en galning. 
 
 
 
 
 
Sen drog vi vidare och drack cava vid en restaurang. Men oj vad vi alla var trötta och slitna så trubaduren som vandrade omkring mellan uteserveringarna fick inte mycket action från oss. Vi fyllde verkligen stereotypen som stela svenskar totalt haha. 
 
 
Vad som tog priset var dock servitören som kom och skulle korka upp cavan till Olov, Axel, Linn och Josefin. En av hans servitörkollegor gick förbi utanför uteserveringen och då började dem skämta att han skulle skjuta iväg korken på honom. Bara det att servitören hade inte koll på vart han höll flaskan, så när korken flög så FORSADE det ut cava rakt över Olovs huvud hahaha! Skrattade så tårarna rann. Sån sjuk syn! Servitören ursäktade och skrattade, och som på bilden ovan visar hur cavan rinner över huvudet. 
 
 
Olov fick ett extra glas cava och papper till huvudet i alla fall! Haha
 
 
Sen drog vi hem för några powernaps, duschar och omsminkningar innan vi sågs på mat och dryck. Jag åt min första risotto någonsin, och herrejesus vad god den var. Sedan vidare på galej på en liten klubb/bar. Mycket trevligt må jag säga!
↳ 

Åh vad kull med mera blogginlägg.
Jag är så glad för bloggen och instagram snart är ni hemma igen. Hoppas fotoshooten idag gått bra <3

Svar: Jaaa längtar hem hem hem <3
Linnéa Olsson

↳ 

Jag längtar efter dig oxå och förstår att du Längtar hem ❤️


KOMMENTERA








KOM IHÅG MIG