Mountjüic Cactus Park

 
Hej hallå hörni det var ett tag sen. Har inte haft lusten att skriva något här trots att jag fotat massor med telefonen och en hel del med kameran över jul och nyår så har det bara inte känt någon inspiration. Men nog om det jag tänkte dra en update på livet senare. 
 
Just nu är jag nämligen i Barcelona med Fotoskolan STHLM, där jag pluggat sen i augusti förra året nu. Vi har LIA, kort för Lärande I Arbete, en sorts praktik helt enkelt. Vi ska vara här i 2 veckor till nu och har företag som vi ska göra skarpa jobb för. Superspännande! En riktigt bra övning men man känner verkligen prestationsångesten och pressen som kommer.
 
 
I helgen var vi lediga från allt jobb och skolarbete så hade två hela dagar att fylla med något kul. På presentationen av Barcelona och Internationella Skolorna Barcelona (skolan som vi samarbetar med denna praktik) så blev vi tipsade om kaktusparken. Så vi drog dit och blev HEEELT golvade av hur magiskt det var. Kändes som vi klev rakt in i jurassic park. Snygga fotoplatser var du än vände dig.
 
 
Såhär kan det se ut när ett helt gäng fotografer fotar samma person haha. Min fina klasskompis Linnéa som fick stå och bli porträtterad av allihopa.
 
 
 
 
 
Jag och min fotograf-partner ska fota bröllopsklänningar för ett företag så vi ska antagligen hit och fota en fotografering. 
 
 
Många som ristat in sitt och sin kärleksnamn i kaktusarna. Både synd och fint samtidigt, kan inte riktigt bestämma mig. 
 
 
 
 
Hela gänget som var med Moa, Amanda, Felix, Elin, Beatrice och Linnéa.
 
 Utsikten över hamnen påvägen därifrån.
 
Det var en sån fantastiskt bra fotodag där så vi bestämde oss för att åka tillbaka till samma berg fast några andra parker nästa dag. Har så många fantastiskt vackra porträtt på alla så kommer allt eftersom slänga upp flera här.
Mammis <3
↳ 

Åh vad härligt ni har det.
Otroligt att kaktusar du har hemma som en krukväxt i sovrummet, är så höga där.
Jag gillade de dr små bollarna oxå.
Ni verkar vara så bra kursare oxå.
Njut och ta vara på alla minuter du kan. Väntar varje dag på Instagram stories, inlägg och kikar på bloggen.
KRAM flera massa till dig älskade härtat <3 från mamma

Svar: Visst!! Vill ha med dessa jättekaktusar hem <3
Linnéa Olsson


KOMMENTERA








KOM IHÅG MIG