Studentresan pt. 4

Topp från Boohoo. 
 
Förfest på vår balkong inför en av de sista kvällarna.
 
Bästa Merim som nu flyttat hela vägen ner till Göteborg för att gå på Chalmers. 
 
 
 
När Felicia var inne och tattuerade sig så kom det en skitfull britt in med sina kompisar och han ville tatuera huvudet för att han var tunnhårig mitt uppe på. Önskat motiv? En kanin. Varför? Jo för tunnhårigheten tydligen skulle ha en form av en kanin. Han ville dock ha en kanin med knallröda boxingshorts och röda boxningshandskar. Jag önskar såååå att man hade fått se hur han mådde när han vaknade nästa dag. Hahaha helt sjukt. 
 
 
Och så var det dags att åka hem. En timme innan transferbussen kom var det fortfarande två i gänget som inte hade kommit hem från sista utekvällen, som inte heller svarade i telefonen. Vi var inte lite svettiga då haha, men så som på beställning var de hemma en timme prick innan. Jag var dessutom den enda som var vaken på bussen till flygplatsen haha. Skulle vända mig om för att säga något till my girlsquad men hela högen sov som stenar. Och en av killarna framför mig trillade ur stolen när bussen svängde. Fantastiskt roligt för mig som hann se hela händelsen hahaha.
 
 
Och varje gång man beställer på snabbmatsrestaurang glömmer man bort att vatten inte är gratis. Oj oj oj vad vi var lyckliga när vi stannade vid första bästa Mc Donalds efter Arlanda och bad om 4 stora vatten och några cheeseburgare. Rent kranvatten är en sådant jäkla privelegium. Här hade jag och Fellan i alla fall köpt motsvarande på flygplatsen i Palma. Tror jag betalade typ 60kr för det där men är 110% säker på att kvinnan i kassan lurade mig. Eftersom jag hade räknat och tagit fram så många euro i mynt (för att bli av med dem) jag behövde och sen helt plötsligt behövde hon mer. MEN vad gör man inte för att inte vara hungrig på planet. 
 
 
Sammanfattningsvis var studentresan bland det roligaste jag gjort. Jag var så otroligt nervös när jag bokade resan för typ exakt ett år sedan nu. Jag som inte tycker om värme allt för mycket. Så mycket body confidence shopping och möten i spegeln med mig själv för att peppa mig själv. Men vet ni? Fan jag klarade det med. Och jag hade roligt också. Trots att mitt knä gick ur led på en av världens största nattklubbar och vakterna var så nära på att slänga ut mig för de trodde jag var för full och bara låg och skrek på golvet. Felicia som skriker på svenska åt de spanska vakterna att "DET ÄR MIN KOMPIS FÖR I HELVETEEEE". Veronica som försöker få någon att hjälpa till. Den snälla vakten som lyfte upp mig från golvet och satte mig på kanten av dj-båset. Alla underbara människor som jag inte överhuvudtaget kände som frågade om det gick bra och sittdansade med mig trots att jag både grät och skrattade av chock. Att vi när vi väl ville gå hem var för hungriga för att låta ett skadat knä stoppa Fellan & mig från att hoppa hela vägen till det godaste kebabstället på småtimmarna. 
Att vi hade tjejkväll en kväll och låg inne på hotellrummet, åt chips, spelade in fula videos i photobooth och skrattade så att tårarna sprutade. Att jag och Mimi kom hem 6.40 på morgonen och badade badkar, Mimi som vanligtvis redan sover kl 22 på våra myskvällar. Att vi låg och lyssnade på Ligga med P3 när vi skulle sova.
 

Tack så himla mycket alla ni som var där för att ni gjorde det till en sådan himla bra resa och fan vad jag älskar mina tjejer.

 

KOMMENTERA








KOM IHÅG MIG