17 saker under 2017

 
I år kan man ju säga att jag är very late to the game. Men faktum är att jag skrivit halva listan men sedan inte kommit på fler saker jag ville göra just då. När den idag dök upp när jag skulle skriva ett blogginlägg "inlägget har återställts då det stängdes ner oväntat" tänkte jag att jag får ta tag i den och färdigställa det. Listan är både konkreta saker och lite mer andliga (?) saker. Och inga nyårslöften som ska ge prestationsångest (haha se en av punkterna) utan en liten grej att gå tillbaka till i slutet av året. Gjorde faktiskt en liknande lista för 2014 tror jag det var som ligger i mitt utkast. Och några saker på den listan gjorde jag faktiskt och andra inte. Ganska kul att se vilka tankar man hade och hur mycket man förändrades på bara ett år eller två. 
 
 
1. Sy ett klädesplagg
 
2. Söka en skola/kurs
 
3. Köpa ett nytt objektiv
 
4. Läsa minst 5 böcker
 
 
 
 
5. Bli positivare
 
6. Ha mindre prestationsångest
 
7. Skaffa en receptbok/pärm
 
8. Resa någonstans
 
 
 
 
 
9. Göra ett fotoalbum
 
10. Spara mer pengar
 
11. Testa mer vegetarisk mat
 
 
 
 
12. Bli spådd
 
13. Bjuda på middag/drinkväll
 
14. Fotografera minst 2 gånger i månaden
(med start i mars), publicera resultatet 
 
15. Starta företag
 
 
 
 
16. Vakna tidigare på dagen
 
17. Måla en tavla 
 
Bonus: Gör något för musikhjälpen

KOMMENTERA








KOM IHÅG MIG